יומיים התארגנות לקראת הורדת אסתר למים, והאימרה המפורסמת של שייטים בכל רחבי העולם:
״Cruising is fixing you boat in exotic places״, יענו שיוט ארוך הוא בעצם תיקון הסירה במקומות אקזוטיים…. לא משנה על איזה סוג או גיל סירה, עד כמה את מנוסה. תקלות בסירה הן חלק מהחיים בים,
Take it or leave it! למדנו את זה בכל השיוטים הקודמים. אני זוכרת רגע שבירה של אודי על אסתר א׳, במסע של החצי שנה, כשהגענו לקורפו וגילינו שהמקרר התקלקל. וזו לא היתה התקלה הראשונה באותו מסע. היו לא מעט, כמו שצפוי, אבל אז לא לגמרי הפנמנו. לפני ״החצי שנה״ השיוטים היו קצרים יחסית (עד חודש) ופשוט פחות זמן פחות תקלות. הגיוני, לא? כשאודי הגיב בעצבים, אני כבר הפנמתי, שייט = תקלות. אם לא מוכנים לקבל את זה באהבה, זה לא בשבילך... רגע של הארה, ומאז מתרגלים הכלה וסקרנות, פסיכולוגים אמורים להיות מומחים בזה 😉 בנוסף אני חוזרת על המנטרה, שכל הוצאה על תקלה, זמן שמושקע הם בגדר ״שכר לימוד״ מבחינתי. בתקווה שלומדים מהר ומספר התקלות סופי... נחמד ששנינו נהנים גם מהקטעים הטכניים (יש מי שיאמרו סוג של מזוכיזים), חושבים יחד, מנסים להגיע לתובנות, לפעמים צודקים, הרבה פעמים לא… לעיתים מצליחים לטפל לבד, חשוב!, לא מעט פעמים צריכים בעלי מקצוע, חלקים וכו׳. אלה לא בנמצא בכל מקום, או קשים להשגה. נפלת על תקופה שהם עמוסים לקראת עונת שייט, או סוף עונת שייט, נפלת על אוגוסט, שיא עונת השייט, אירופה סגורה, כולם בחופשה. אז מסתפקים במי בשנמצא, לא תמיד המקצועיים ביותר. חלקים זה גם סיפור. את הסטנדרטיים (חבלים וכד׳) אפשר למצוא ברדיוס סביר, אחרים, ספציפיים יותר לסירה/למנוע או כל מערכת שלא נפוצה בכל הסירות, לך חכה עד שיוזמן ויגיע. יש תקלות קריטיות, אז אין ברירה ומחכים. אחרות, או שמתקנים ומאלתרים, או שמוצאים בקטלוגים, ומזמינים כך שיגיע ליעד הבא. העובדה שאנחנו לא מגובלים בזמן קריטית. באופן כללי, להיות בסד זמנים בזמן שייט, מתכון ללחץ והרבה פחות הנאה. לחץ יכל לנבוע מיעדים שחייבים להגיע אליהם בזמן מסוים כדי לאסוף/לפרוק מצטרפים, או מזג אויר שמאפשר שייט ארוך בחלון זמנים מוגדר. כרגע הלחץ היחיד שיש לנו הוא החציה מגיברלטר לאיים הקנריים, שהחלון המומלץ מסתיים באזור אמצע ספטמבר, אח״כ חכה שנה להזדמנות הבאה. המשמעות היא שאנחנו לא בלחץ הסטרי, כך שלא נשוט במזג אויר לא טוב או עם תקלה, מאידך אנחנו די רצים את הים התיכון, הביצה שהסתובבנו בה ב 18 השנים האחרונות, ובעצם חרשנו את רב קו החוף כלל טיולים משמעותים ברגל או ברכב ממקומות העגינה. אנחנו גם מקווים, שאחרי המסע מחוץ לים התיכון שימשך ??? שנים, נשוב אליו ונמשיך להנות ממנו לעוד כמה ??? שנים.
![]() |
אודי מחליף קולונה למתפיל מים |
זן ואמנות אחזקת יאכטה. אמיצים ומקסימים.
השבמחק